Regningsproblemer
Har du regningsproblemer?
Som du vil kunne læse af abonnementsvilkårene hos dit mobilselskab, så er det ejeren af et mobilabonnement, som har ansvaret for det forbrug, der bliver foretaget med en mobiltelefon. Selvom man udlåner telefonen til ansatte eller børn, så er ejeren stadigvæk økonomisk ansvarlig. Mobilselskaberne tilbyder løsninger, hvor man som abonnementsejer kan spærre for betalinger via telefonregningen.
Oplever du, at du er blevet opkrævet for noget via mobilregningen, som du ikke kan vedkende dig, så bør du klage til dit mobilselskab.
Du bør have telefonregningen i nærheden, hvis du ringer.
Hvis du sender en e-mail, så medtag altid følgende informationer:
- Dit telefonnummer
- Hvornår opkrævningen blev foretaget (dato og tidspunkt)
- Hvilket 4-cifret SMS nr. opkrævningen blev foretaget på
Dit mobilselskab og 4t undersøger sagen
Dit mobilselskab vil nu, sammen med 4T, foretage en undersøgelse af, hvad du er blevet opkrævet via mobilregningen. En sådan klage kan enten blive accepteret eller afvist.
- Bliver klagen accepteret, sørger 4T for, at kreditere beløbet, således at du automatisk får pengene tilbage via din mobilregning (eller indsat på din taletidskonto).
- Bliver klagen afvist, så er den sidste mulighed at foretage en officiel regningsklage til din mobiloperatør.