Indholdsproblemer?

Oplever du, at det du har købt af den ene eller anden grund ikke svarer til dine forventninger, og ønsker du at klage over dit køb, så bør du gøre følgende:

  1. Find først frem til, hvilken indholdsleverandør, som har lavet opkrævningen:
    • På din mobilregning vil der være information om indholdsleveradøren evt. hvilket 4-cifret SMS nummer, der er brugt i forbindelse med opkrævningen. Dette 4-cifrede SMS nummer starter altid med 1. (eksempelvis 1212 eller 1234)
  2. Under menupunktet “Indholdsudbydere” finder du en komplet oversigt over alle de 4-cifrede SMS numre, som er aktive – og hvilken indholdsudbyder, der ejer det pågældende SMS nummer.
  3. Kontakt den pågældende indholdsudbyder via telefon eller e-mail og klag over det leverede.
  4. Du bør have telefonregningen i nærheden, hvis du ringer.
  5. Hvis du sender en e-mail, så medtag altid følgende informationer:
    • Dit telefonnummer
    • Hvornår opkrævningen blev foretaget (dato og tidspunkt)
    • Hvilken 4-cifret SMS nr. opkrævningen blev foretaget på
    • Hvilket beløb der blev opkrævet
    • Eventuelt andet, der måtte fremgå af din telefonregning i forbindelse med opkrævningen
    • Hvad er årsagen til din klage
  6. Hvis indholdsudbyderen accepterer din klage, har udbyderen adgang til at kreditere beløbet, således at du automatisk får pengene tilbage via din næste mobilregning (eller indsat på din taletidskonto).

Hvis din henvendelse ikke fører til et tilfredsstillende svar, så kan du gøre følgende:

  1. Klag til din mobiloperatør. Dette gøres ved at ringe til mobiloperatørens kundeservice.
    • Husk at oplyse, at du allerede har været i kontakt med indholdsudbyderen og tilbyd eventuelt at videresende e-mails fra indholdsudbyderen til kundeservicemedarbejderen.
    • Mobiloperatøren vil herefter tage kontakt til 4T, som vil foretage en nærmere undersøgelse af opkrævningen. Muligvis vil du blive kontaktet af 4T, hvis der er uafklarede spørgsmål.