Regningsproblemer?

Som du vil kunne læse af abonnementsvilkårene hos dit mobilselskab, så er det ejeren af et mobilabonnement, som har ansvaret for det forbrug, der bliver foretaget med en mobiltelefon. Selvom man udlåner telefonen til ansatte eller børn, så er ejeren stadigvæk økonomisk ansvarlig.

Oplever du, at du er blevet opkrævet for noget via mobilregningen, som du ikke kan vedkende dig, så bør du klage til dit mobilselskab.

Du bør have telefonregningen i nærheden, hvis du ringer.

Hvis du sender en e-mail, så medtag altid følgende informationer:

  1. Dit telefonnummer
  2. Hvornår opkrævningen blev foretaget (dato og tidspunkt)
  3. Hvilken 4-cifret SMS nr. opkrævningen blev foretaget på
  4. Hvilket beløb der blev opkrævet
  5. Eventuelt andet, der måtte fremgå af din telefonregning i forbindelse med opkrævningen
  6. Hvad er årsagen til din klage

Dit mobilselskab vil nu, sammen med 4T, foretage en undersøgelse af, hvad du er blevet opkrævet via mobilregningen. En sådan klage kan enten blive accepteret eller afvist.

  • Bliver klagen accepteret, sørger 4T for, at kreditere beløbet, således at du automatisk får pengene tilbage via din næste mobilregning (eller indsat på din taletidskonto).
  • Bliver klagen afvist, så er den sidste mulighed, at foretage en officiel regningsklage til din mobiloperatør.